ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

Ինչո՞ւ է բարգավաճում աղանդավորությունը

Ինչո՞ւ է բարգավաճում աղանդավորությունը
20.02.2009 | 00:00

ԲԱՑ ՆԱՄԱԿ Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. ԱՄԵՆԱՅՆ ՀԱՅՈՑ ԿԱԹՈՂԻԿՈՍ ԳԱՐԵԳԻՆ ԵՐԿՐՈՐԴԻՆ
Սույն բողոք-նամակը, որ ներկայացվում է ստորև, ուղիղ 6 ամիս առաջ Նորք-Մարաշ համայնքի հավատացյալների և մի խումբ բարեպաշտ մարդկանց կողմից ուղարկվել է Արարատյան Հայրապետական թեմի առաջնորդական փոխանորդ Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանին` հուսով, որ նա կստուգի Նորքի Սուրբ Մարիամ Աստվածածին եկեղեցու քահանա տեր ԶԱՔԱՐԻԱ ԱՎԵՏԻՍՅԱՆԻՆ (լուսանկարում) ներկայացված բազմաթիվ մեղադրանքները (որոնք չնչին մասն են կազմում նրա «սխրագործությունների») և խստագույնս կպատժի նրան` ընդհուպ եկեղեցուց վտարումը, եկեղեցու հոգևոր կյանքը կաթվածահար անելու, եկեղեցին բիզնեսի վերածելու և Սուրբ տաճարը վարկաբեկելու համար: Կարծում էինք` սրբազանը, վատագույն դեպքում, կընտրի գոնե չարյաց փոքրագույնը` նշանակելով եկեղեցում մեկ ուրիշ հոգևոր հովիվ` նրա նախորդի լկտիությունները և բացահայտ ալան-թալանը կանխելու, վերահսկելու և զսպաշապիկ հագցնելու համար: Կճոյանը, փաստորեն, ոչ միայն չպատժեց նրան, այլև միջոցներ չձեռնարկեց` նշանակելու եկեղեցում մեկ ուրիշ հոգևոր հովվի: Իսկ որ ամենամտահոգիչն է, Կճոյանը նույնիսկ արհամարհեց մեր «սպառնալիքը»` խնդրին արդարացի լուծում չտալու դեպքում նույն բողոք-նամակը ներկայացնել... կաթողիկոսին: Ահա թե ինչու, Վեհափառ տեր, Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանին ուղարկած նամակն առանց որևէ փոփոխության ներկայացնում ենք Ձեզ` «Իրավունքը de facto»-ի օգնությամբ:
Սրբազան Հայր
Նորքի Սուրբ Մարիամ Աստվածածին եկեղեցին գոյության 12 տարիների ընթացքում շատ քահանաներ է ունեցել, բայց այն, ինչ այսօր ունենք (տեր Հովհաննես քահանայի թոշակի անցնելուց հետո), աներևակայելի տխուր է ու մտահոգիչ:
Եկեղեցու քահանա տեր Զաքարիայի մոտ իսպառ բացակայում է հավատքը, Սուրբ Հոգու զորությունը, եկեղեցում նա իրեն պահում է ինչպես աշխարհիկ, անհավատ, շարքային մի անձ և հոգևոր հովվին ոչ վայել իր վարքագծով ոչ միայն գայթակղում, այլև եկեղեցուց վանում է Աստծուն փնտրող, մոլորյալ շատ շատերին:
Տեր Զաքարիայի համար քահանա լինելը սովորական եկամտաբեր մի աշխատանք է, յուրատեսակ մի բիզնես` մարդկանց հետ առանց պայմանականությունների կամ ամոթի` գնի շուրջ սակարկելու: Հաճախ արարողություն կատարելուց առաջ (հատկապես, երբ մենակ է լինում), նա նախապես կլորիկ մի գումար է պահանջում (վկա` մեր ողջ շրջապատը, հարազատներն ու ընկերները), հետո միայն` ինչ հավաքվի, հավաքվի... Բոլոր արարողությունների համար, դա անհրաժեշտ է, թե ոչ, անխտիր պահանջում է գինի և բուսական յուղ (մի բան, որ բացակայում է մյուս եկեղեցիներում), երբեմն էլ խորհուրդ է տալիս բերել միայն ռուսական բուսական յուղ (ձեթ), պատճառաբանելով, թե իբր հայկականն անորակ է, և կանթեղները վատ են վառվում: Իսկ թե ուր են անհայտանում արարողությունների համար եկեղեցի բերված այդ բազմաթիվ զարդարուն գինիները, բուսական յուղերն ու մոմերը, ոչ ոք չգիտե: Մեր տեղեկություններով` այդ ամենը սահուն հոսում է նրա բարեկամի վաճառատուն... Արդյունքում վարկաբեկվում է եկեղեցու` որպես սրբություն սրբոցի և քահանայի` որպես Աստծո ընտրյալի գաղափարը: Մարդիկ սկսում են վերապահումով մոտենալ նրա օրհնությանն ու տված հաղորդությանը: Բոլորը գիտեն` տնօրհնեքի նա գնում է հաշվարկված` միայն մեծահարուստների տները:
Տեր Զաքարիայի օրոք եկեղեցում երբևէ ժամերգություն չի կատարվում: Պատարագներն ընթանում են արագացված, առանց քարոզխոսության: Փոխարենը քարոզ է խոսում դպիրը:
Սարկավագների երգեցողության ժամանակ հաճախ ենք նկատում քահանայի միջամտությունը, որն ուղեկցվում է Սուրբ սեղանին ձեռքի հարվածներով` իբրև թե երգեցողության արագ ռիթմն ապահովելու համար: Քահանայի կողմից անվերջ լսում ենք ռեպլիկներ, որոնք ծիծաղ են առաջացնում դպիրների մոտ, որի պատճառով չի պահպանվում աղոթական վիճակը: Պատարագի ժամանակ դպիրներն անընդհատ վերուվար են անում` ժողովրդի բերած մատաղի աղը բեմ բարձրացնելու, որպեսզի քահանան օրհնի. մի բան, որ մեզ մոտ, որևէ քահանայի օրոք, երբևէ չի եղել:
Շատ հաճախ տեր Զաքարիային չես կարող տեսնել եկեղեցում. որ պահին եկեղեցու աշխատակիցներին հարցնում ենք, ասում են. «Այսօր տեր Զաքարիայի հանգստյան օրն է»: Կամ` «գնացել է հիվանդատեսի», «թաղման»: Ընդ որում, այս պատասխանները նախապես հրահանգվում են անձամբ քահանայի կողմից, այսինքն` հովվապետն ինքն իր հոտին մղում է մեղքի գիրկը` հարկադրելով նրան ստել: Կամ` այդ երբվանի՞ց է նման կարգուկանոն մտել եկեղեցում, որ մատաղի աղը քահանայի կողմից օրհնվելու փոխարեն մոմավաճառի մոտ եղած աղից պետք է օգտվեն, հավատալով, որ դրանք նույնպես օրհնված են:
Տեր Զաքարիայի քահանայության օրոք հետզհետե նոսրացան եկեղեցի հաճախող հավատացյալների շարքերը. այսօր նրանց մատների վրա կարելի է հաշվել: Փոխարենը համայնքում ծաղկում, բարգավաճում է աղանդավորությունը: Եկեղեցին, մի քանի տասնյակ անդամից բաղկացած Երիտասարդաց միություն ուներ, որը տեր Զաքարիայի օրոք վերացել է, չկա՛, գոյություն չունի՛: Նրա քահանայության օրոք առայսօր չի կատարվել և ոչ մի ուխտագնացություն, այդ պատճառով է նաև, որ մեր եկեղեցում հավատացյալների ծուխ գոյություն չունի:
Մեր տպավորությամբ և համոզմամբ` տեր Զաքարիայի մեջ հավատքի, հոգևոր կյանքի նշույլ իսկ չկա: Նա ընդամենն ընչաքաղց, իր դերը փայլուն կատարող ճարպիկ մի աճպարար է և դերասան: Տեր Հովհաննես քահանայի թոշակի անցնելուց հետո եկեղեցում քահանայի շունչ չենք զգում, չի պահպանվում եկեղեցու կարգ ու կանոնը` հավատքի զորությամբ:
Սրբազան Հայր, վտանգված է Նորքի Սուրբ Մարիամ Աստվածածին եկեղեցին: Ալեկոծության մեջ են և վրդովված համայնքի հավատացյալները և բարեպաշտ ժողովուրդը, քանի որ տեր Զաքարիայի նման քահանայի պատճառով շատ սիրելի մեր եկեղեցին վերածվել է ձևական, իր առաքելությունը չկատարող, հոգևոր սնունդ և օրհնություն չպարգևող ամորֆ մի մարմնի: Համայնքի համար անընդունելի է տեսնել քահանա Սուրբ տաճարում, ով թերանում է իր քահանայական բոլոր պարտականությունների մեջ, ով իրեն քահանայավայել չի պահում և հարգանք չի վայելում համայնքի հավատացյալ և բարեպաշտ մարդկանց շրջանում, քահանա, ում համար հոգևորն ամենավերջին պլանում է, ով մտածում է, իր իսկ խոսքով, միայն եկեղեցում հավաքված «ալաֆի» մասին, ով փողային գրազներ է գալիս, էրոտիկ անեկդոտներ է պատմում կամ մեծ հաճույքով դրանք լսում (հաճախ արարողությունների ժամանակ), քահանա, ով երբեմն հարբած է գալիս արարողություն կատարելու և, բնականաբար, չի կարողանում այն պատշաճ կատարել, ում առօրյա խոսակցականը գռեհիկ է և խիստ աշխարհիկ, քահանա, ում ձեռքից Սուրբ Ծննդյան ջրօրհնեքի ժամանակ նույնիսկ մեռոնաթափ աղավնին է ընկնում ցած` ժողովրդի ոտքերի առաջ:
Սրբազան Հայր, խնդրում ենք Ձեր գործուն միջամտությունը` եկեղեցու Սուրբ տաճարն անհավատ, աշխարհիկ կյանքով ապրող և դրանով շրջապատին գայթակղող նման օծյալ քահանայից ազատելու և փոխարենն արժանի, Սուրբ Հոգու զորությամբ լեցուն, հավատքով օծուն, իրո՛ք հոգևոր, բարեպաշտ հովիվ եկեղեցում կարգելու, ընդ որում, անպատճառ երկու քահանա, որ վերահսկողության բացակայությամբ դարձյալ նման բարձիթողի, տխուր իրավիճակ չառաջանա: Մինչ այսօր մեզ համար հանելուկային է, թե ինչո՞ւ չունենք երկրորդ քահանա, մանավանդ որ որևէ արարողություն պատշաճ մակարդակով չի կատարվում եկեղեցում:
Որպես սրբազան Հայր, հուսով ենք, կհասկանաք մեր մտահոգությունը, տագնապն ու սրտի ցավը և հանուն Հայ առաքելական եկեղեցու 1700-ամյա սուրբ անվան ու հեղինակության, հանուն մեր Տիրոջ ու Փրկչի, ճշմարիտ լուծում կտաք այս լրջագույն, տագնապահարույց խնդրին: Հակառակ դեպքում համայնքի հավատացյալները, ժողովրդական ավանդույթները հարգող և պահող բարեպաշտ ժողովուրդը, ստիպված կլինեն նույն խնդրով հրապարակայնորեն, մամուլի միջոցով բաց նամակով դիմել Ամենայն հայոց կաթողիկոսին:
Նախապես մեր շնորհակալությունն ենք հայտնում:
Սիրով` Նորք-Մարաշ համայնքի հավատացյալներ, բարեպաշտ ժողովուրդ
Հ. Գ. -Ներկայացնելով այսքան փաստեր` հուսով ենք, որ Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Ամենայն հայոց կաթողիկոս Գարեգին Երկրորդն իր սրբազան պարտքը կհամարի հարցին արդար և ճշմարիտ լուծում տալը:

Դիտվել է՝ 2551

Մեկնաբանություններ